Het voorjaar is in alle hevigheid losgebarsten en ook in televisieland zijn ze daar héél goed van op de hoogte.
Vooral de reclameblokken puilen uit van alle waar die wij Nederlanders toch hoognodig moeten kopen.
Dat moet, want anders staat ons onverwijld allerhande onheil te wachten.
Zoals daar is; een verlepte huid, bleek en futloos haar, lichaamsgewicht, dé nieuwe modekleur (jadegroen en koraal oranje/roze..ja zo hebben ze die kleuren echt genoemd. Yari bestaat, zie je wel...) die aan ons voorbij zal gaan en wij dus hopeloos uit de mode zullen vallen. Oeh jee!
Zelfs de datingsites richten hun liefdespijlen met vernieuwde ijver op ons weerloze kijkers, met Lexa ga je het niet meer vinden, nee nu moet je naar Pepper. Waarom heet een datingsite in vredesnaam Pepper?
Maar goed.
Wat is nou het tegenwicht dat we kunnen bieden bij al die aanmoediging voor het aanschaffen van nieuwe produkten?
Heel eenvoudig.
Houden van je 'oude' spullen. Daar is ook een woord voor. Een heerlijk woord. Een ouderwets woord dat de uitstraling heeft van waardevol, liefdevol, respectvol.
Dat woord is: koesteren.
Als je iets of iemand koestert dan weet je het wel. Daar sluit je je armen omheen, daar kijk je graag naar, daar voel je graag aan, daar ben je blij van dat je het mag hebben.
De praktiserend koesteraar krijgt dan ook regelmatig gratis glimlachjes cadeau. Dat is een bijwerking van koesteren.
Dus, koester dat zomerjurkje waar je al meerdere zomers in hebt genoten van mooie zomerdagen. Koester de sieraden die je hebt en bedenk waar je ze ooit hebt gekocht of van wie je ze hebt gekregen. Ja ook als ze van plastic zijn, want koesteren doet niet aan goud, zilver of diamant per definitie.
Koester de schoenen waar je al behoorlijk wat kilometers op de zool van hebt staan. De truc met schoenen zit 'm toch in de manier waarop je erop loopt. Het loopje maakt de schoen.
Als je jezelf de skill van het koesteren weet eigen te maken, heeft reclameland een zware dobber aan jou. Want dan hóú jij van je spullen.
En last but not least, koester de liefde van je leven.
De 'heren in pakken' hebben geen vat meer op je met hun nieuwe lading levensvullers, die heel waarschijnlijk ergens ter wereld voor een schandalig prikkie in elkaar gefabriekt worden en jou met vele percentages winst worden verkocht.
Gebruik niet langer je ouwe spullen nog maar eens omdat je zuinig moet leven.
Koester ze vol overtuiging.
Dat is Leuk Leven.
Heel lang heette dit blog CasaDiMama. Wel 24 jaar inmiddels. Maar ik voel een verlangen om over meer dan zuinig en eenvoudig leven te schrijven. Deze onderwerpen zullen zeker ook regelmatig terugkomen. Maar ook hoe je een gezond en gelukkig leven kan leiden in de turbulente tijden waarin we ons toch echt wel bevinden. Bluzone's en hun bewoners daarvan zijn mijn inspiratie. Al heel lang een leefstijl die ik graag volg. Dus ... tijd om daar wat meer van rond te strooien.
donderdag 31 maart 2011
Betty buy's no more!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Zo is het maar net.
BeantwoordenVerwijderenAmen
BeantwoordenVerwijderenGeweldig, de vinger op de goede plek.
BeantwoordenVerwijderenYes!
BeantwoordenVerwijderenMijn idee!!
BeantwoordenVerwijderenJe hebt helemaal gelijk.
BeantwoordenVerwijderenEen heerlijk logje...
Liefs Frederique
Je weet het telkens weer zo mooi te verwoorden, dat ik er helemaal stil van val. Prachtig!
BeantwoordenVerwijderenen dit is natuurlijk een blogje om te koesteren :-)
BeantwoordenVerwijderenEn zo is het.
BeantwoordenVerwijderenMooi gezegd!
BeantwoordenVerwijderenwat goed geschreven zeg en gelukkig kan ik het. koesteren. fijne dag Hélène
BeantwoordenVerwijderenMooi en wijs geschreven. Ik merk dat ik steeds 'immuner' wordt voor de reclame boodschappen.
BeantwoordenVerwijderenheerlijk om je blogjes te lezen, helpt me gemotiveerd te houden en anders naar zaken te kijken.
BeantwoordenVerwijderen