woensdag 3 juni 2020

Bezuinigen: Boeken en Lavendelolie

ja, ik weet het. Geen voor de hand liggende titel voor een blogje.
Maar het heeft wel degelijk iets met elkaar te maken.
In deze tijden van corona is het gewoon weer serieus bezuinigen geblazen.
De portemonnee van veel mensen is echt een heel groot stuk smaller geworden.
Daarom is het ook weer fijn om dingen te delen met elkaar om ons leven niet alleen zuiniger te maken, maar ook comfortabel te houden.
Eén van de gangbare acties daarbij is het bezoek aan de kringloopwinkel.
Zo'n uurtje (en vaak wel meer) struinen in de kringloop is allang niet meer uit louter bezuiniging een heerlijk uitstapje.


Altijd fijn is ook de boekenhoek. En wat me opvalt is dat het stikt van de boeken in de kringloopwinkels. Ze gaan echt vaak in de opruiming en soms is er zelfs een gratis meeneem hoekje. Kijk daar wordt je bezuinigershart natuurlijk meteen blij van!


Ik rommel altijd even tussen de boeken. En wat heb ik er al vaak een fantastisch mooi verhaal uit gehaald. Was ik er uren mee onder de pannen, verzonken in een andere wereld. Lezen is een film in je hoofd.
Thuisgekomen neem ik de boeken altijd goed af. Niet alleen in coronatijd, maar standaard.
En weet je wat ik dan ook doe?
Ik pak een stukje toilettepapier en sprenkel er een lekker luchtje op. Bij mij is dat een beetje lavendelolie (ook uit een mandje van de kringloop 0.50 cnt) en wrijf de kaft van het boek ermee in.
Klinkt misschien wat raar, overdreven, maarrr het is echt heel erg leuk en sfeervol is als je aan het lezen bent en je ruikt dat geurtje.
Het zijn de kleine dingen die het m doen.  Je (bijna) gratis boek ge-upgrade naar een feelgood moment en voorzien van een extra sprankeltje.  Met heel weinig geld kan je dat gevoel voor jezelf creëeren, met dit soort kleine trucjes.


Zoiets maf dus als het combineren van een lekker luchtje met een goed verhaal.
Als ik een boek zie als cadeautje voor een ander dan doe ik dat ook. Al heel wat leuke reacties op gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten

Totaal aantal pageviews