zondag 20 december 2020

Kattenvrouwtjes, geel zand en Engelse tuinen

afgelopen zomer in de tuin
Het is voor elkaar. Afgelopen vrijdag heb ik het huurcontract getekend.

Gekke dag. Eerst had ik een afspraak bij de notaris waar ik met één handtekening afstand deed van mijn deel van het huis dat zo lang ons gezamelijk thuis is geweest.

Natuurlijk kreeg ik er ook wat voor terug. Een nieuwe start, want ons huis had overwaarde en dus ben ik zoals dat heet uitgekocht. Dat biedt mogelijkheden. Zo begint het ook wel steeds meer te voelen. Maar met momenten is het toch lastig.

Onderweg kreeg ik een appje. De verhuurder van mijn toekomstige stulpje. Dat het aangepaste huurcontract klaar lag. Ik besloot meteen de koe bij de horens te vatten en maakte met hem de afspraak dat ik er rond het middaguur zou zijn.

Vorige week zaterdag heb ik het concept van het huurcontract ontvangen en ik wilde er een paar kleine aanpassingen in. Zoals deze die erin stond; toestemming moeten vragen als ik een huisdier wil nemen.

Dat voelde zo betuttelend. Ik huur een huis, geen kamer in Amsterdam. Zo'n beslissing wil ik helemaal zelf kunnen nemen. Hij moest het risico op een kattenvrouwtje maar nemen.

En dat heeft hij gedaan. Ik ben gek op katten trouwens. En kleine hondjes ook.

Ik schreef de vorige keer dat de tuin van dit perceel zo in een tuinprogramma past. Negatief bekeken dan hè. Het enige enthousiaste groen dat er welig tiert zijn groen uitgeslagen stoeptegels.

Verder een overdosis aan geel zand en dan bedoel ik ook echt véél. Dat moet eruit. Anders kan daar geen groen paradijsje ontstaan. Verhuurder vindt gelukkig ook dat hij hier niet weg kan kijken en gaat ermee aan de slag. Er liggen nog resten van een laminaatvloertje en ook dat moet weggehaald.

Op een zaterdag in maart gaan we allebei helpende handen vragen en dan gaan we die klus klaren. Hij zorgt voor vevoer + aanhanger. De resten laminaat gaat hij volgende week al weghalen. Hij raakte zelf gemotiveerd van mijn plannen om er een mooie beetje Engelse tuin aan te gaan leggen.

Het gele zand mag van mij hergebruikt. Om op de plek waar de vieze stoeptegels liggen een nieuwe laag geel zand op te hogen. Zodat er een nieuw terras op aangelegd kan worden.

Ik ben van het hergebruik. Bijna alles wat je nodig hebt is er al. Is al eens gefabriceerd. Hoef je niet nog eens opnieuw te laten maken, met alle belasting voor ons milieu. Je moet het alleen zoeken en ophalen. En ja, betalen.. voor de fractie van de nieuwprijs. Hou je er ook zo van? Tweedehands? 

Maar goed, lang verhaal kort. Afgelopen vrijdag was het even monopoly spelen maar dan met echte huizen. Moet je niet te vaak doen. Oost, west, thuis best.










2 opmerkingen:

  1. Ik wens je een mooie toekomst in je nieuwe huis toe. Dat je er straks maar lekker eerst op je plek mag zitten. Die tuin gaat vast goedkomen, je hebt gewoon lekker twee maand de tijd om te bedenken hoe je het wil hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een stap verder.
    Dit soort dingen komt allemaal tegelijk. Afscheid en nieuw begin.
    Het duurt nog wel even voordat er echt rust is, neem de tijd. Luister naar jezelf.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Populaire berichten

Totaal aantal pageviews