dinsdag 2 september 2014

Ik ben er weer! :-)

...Ja ik weet het, het is een wel erg lange breake van het bloggen.

Maar..ja altijd weer een maar. Daar lijkt het leven af en toe vol van te zitten.
Uitstelgedrag, de moed niet hebben, geen fut, teveel fut, en vooral ook mega veel omwegen om weer op mijn eigen blog simpelweg terecht te komen!
Eindeloos werd me gevraagd om verificatiecodes in te vullen, een gmail account dat zich zinloos en stug aan mij op bleef dringen.
Nee!! Wil ik niet. Hoef ik niet..ik wil gewoon een stukkie schrijven op mijn blog.
En zie hier na poging nummer zoveel ineens FLOEP en ik was op het dashboard en ik kan een blogje weg tikken.
Vraag me niet hoe, ik heb werkelijk geen idee.
Anyways, ondertussen heeft het leven natuurlijk niet stilgestaan.
Manlief is zijn baan definitief kwijt vanaf februari.
De oprotpremie is genoeg voor het vergoeden van de advocaat, een duit in de pensioenpot en een lullige drietal maandsalarissen mee.
Verder hoeft hij de rest van het jaar ook niet op te komen dagen en gaat de betaling van salaris gewoon door. Is natuurlijk ook gratis geld, eerlijk is eerlijk, dus dat tellen we voor onze eigen gemoedsrust er dan maar bij op.
En gemoedsrust bleek de afgelopen periode al met al de grootste winst in het getouwtrek.
Want het blijft zuur natuurlijk dat je wordt wegbezuinigt op een functie die je helemaal niet bekleed.
De fout is erkend, de gemoederen verward en de uitkomst hetzelfde.
Eruit per februari.
Inmiddels is ook de vraag gerezen of het nog wel zo leuk werken zou zijn geweest voor deze starre werkgever. Deze ondankbare bron van inkomsten waar je je jaren voor hebt ingezet met een 'wij en ons' gevoel. De liefde bleek van één kant te komen, want 'wij en ons'  zag mijn man vice versa als nummer zoveelnogwat en zelfs zijn naam wordt hier en daar verkeerd gespeld. 26 jaar gewerkt daaro...Maar oke, daar sta je dan. Bijna 60, recht op 3 jaar uitkering met plusje vanwege het onderwijs en dan.
Wie wil je nog?
Ga je nog werk vinden?
Over het algemeen zijn de reacties niet bijster enthousiast.
Enfin, wie weet wat deze nieuwe periode ons brengt.
Ik heb mijn baan in ieder geval nog en we hebben de afgelopen jaren als gekken onze hypotheek afgelost en dus hele lage woonlasten.
Hoe kon ik destijds weten dat zuiniger leven, consuminderen, bewuster met het geld omgaan, niet alleen onze tophypotheek van 44.000 en onze lening daarbovenop van 25.000 weg zou werken ons uiteindelijk ook nog eens zou behoeden voor een drama met een huis dat onder water staat en een baan die vervalt!
Voor de huidige woonlasten huur je nog geen kamer in Putten-oost. Dus een dak boven het hoofd is wel gegarandeerd. Dat slaapt in ieder geval wel zo rustig.
Het blijft nog steeds niet leuk dat dit allemaal gebeurt, maar wat o wat hadden we gemoeten als we bovenstaande niet hadden gedaan??
In eerste instantie hebben we nog een dik half jaar te gaan met de financieën die we nu hebben.
Dat moet onze buffer dus gaan worden. Want veel echt spaargeld is er niet vanwege het aflossen.
De leningen met rentes van 4 á 5% wegwerken gingen voor sparen voor soms nog geen 1%..
Daarna de WW en ook dan willen we proberen om hier en daar geld over te houden voor het aflossen of de buffer, want hoe we het wenden of keren, er zal misschien een gat vallen tussen de leeftijd van pensioengerechtigd en recht op ww.
Een nieuwe uitdaging dus. En eigenlijk ook wel weer een leuke uitdaging...hoewel het ook offers zal vragen. Zal ik dat opnieuw kunnen?
pfff moeilijk hoor, je went zo snel aan wat je hebt...

27 opmerkingen:

  1. Fijn dat je er weer bent, ik blog zelf niet meer... Maar ik lees wel alles! Wat naar om te horen dat je man zijn baan kwijt is, maar kop ervoor en je weet nooit wat er op zijn pad komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom terug!
    Er is heel wat gebeurd dus bij jullie. Gelukkig maar dat het huis niet onder water staat
    en dat jullie woonlasten zo laag zijn nu.
    Succes en sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom terug en wat is er veel gebeurd. Geweldig dat jullie nu lagere lasten hebben terwijl dat hard nodig is. Evengoed blijft het natuurlijk best klote allemaal, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, balen zeg dat je man zijn baan kwijt is! Ongelooflijk dat ie zo weinig "oprot premie" heeft mee gekregen! Ik dacht dat daar regels voor waren? Zoiets geeft nog een flinke trap na hè. Gelukkig waren jullie al heel goed bezig en hebben jullie de vaste lasten omlaag weten te krijgen. Achteruit kijken in wrok heeft geen zin, dus volle kracht vooruit zou ik zeggen! Het zien als een uitdaging is denk ik iid de enige manier. Het zal niet makkelijk zijn maar met deze instelling komen jullie er wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi lieverd, wat naar allemaal. Maar ik ben wel blij dat je weer terug bent..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Welkom terug! Wat ontzettend naar dat je man zijn baan kwijt is per februari :(

    Ik weet wel bijna zeker dat het jullie gaat lukken. Je went toch wel vrij snel aan een nieuwe situatie. Misschien nu alvast van 70% van je man zijn salaris gaan leven, dan ben je er tegen de tijd dat het echt moet al helemaal aan gewend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer dat het allemaal zo moet lopen. Kun je de rekening van de advocaat nog doorspelen aan de ex-werkgever? Ik heb dat bij een ontslagprocedure vantevoren afgesproken: de eerste 1000 euro aan mijn advocaatkosten zouden worden vergoed door de werkgever. Die was tenslotte het proces begonnen, en zonder hen had ik die advocaat niet nodig gehad.

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je terugbent en rot van die baan. Maar, als ervaringsdeskundige, kan ik je zeggen dat het ontslag misschien wel een blessing in disquise is. Geen stress meer (het ergste is immers al gebeurd!) en even lucht om na te denken wat er nu moet, maar vooral wat er kan en nodig is.
    Heerlijk dat je lage loonlasten hebt door jullie vooruitziende blik.
    Adem in, adem uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat rot deze situatie maar ik wens jullie al het goede. Het komt vast weer goed en wie weet weer een baan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie blog! ik zag u blog via andere blogger...leuk om hier te lezen. Groetjes❤

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoe gaat het nu met jullie?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb een kapitaal van € 10 miljoen dat de particuliere leningen op korte en lange termijn tijdens de uitvoering van € 1000 tot € 1.500.000 voor alle serieuze persoon die wil een jaar deze lening 2% rente zal toewijzen. U kunt terugkeren naar 5-25 jaar maximaal, afhankelijk van het geleende bedrag. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met per mail: (pastorgodtimeloanfirms@gmail.com).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi! Ik ben journalist en heb een vraag voor mijn vaste rubriek in een vrouwenblad. Zou je mij willen mailen op l.vansadelhoff@gmail.com? Dan kan ik je uitleggen wat mijn vraag is! Hartelijk dank en groet! Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi! Ik ben journalist en heb een vraag voor mijn vaste rubriek in een vrouwenblad. Zou je mij willen mailen op l.vansadelhoff@gmail.com? Dan kan ik je uitleggen wat mijn vraag is! Hartelijk dank en groet! Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Que bom que está de volta...espero que você alcance seus sonhos você merece,sucesso❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Estou muito feliz que está de volta.. você fez falta.tenho certeza que as coisas vão melhorar para você isso é apenas fases na vida para nós fortalecer.bjs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat fijn dat je er weer bent maar het bericht is niet zo fijn. Gelukkig weet je wat consuminderen is en jullie zullen het vast redden met z'n tweetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Populaire berichten

Totaal aantal pageviews