maandag 6 januari 2014

Opgeruimd, uitgerust en ook wel ongerust..

Maandag 6 januari...de maandag van het nieuwe jaar. Daarnet is het alarm van 12.00 weer als vanouds afgegaan..alleen in een heel nieuw vers jaar. Ik heb er zin in, in dit nieuwe jaar. Alleen de cijfers, 2014 lijken me al zoveel vriedelijker toe als die 13 van het vorig jaar. Zegt niks natuurlijk, weet ik wel. Vandaag kwam ik er echt aan toe om de kerstboom weg te ruimen. Ik heb nooit zoveel last van kerstblue's en dat de met liefde aangeschafte boom dan hals over kop de achtertuin in gemikt moet worden, op 27 december. Ik vier de feestdagen op mijn gemak uit en dan op de bewuste maandag waarop we met zn allen weer verantwoordelijk en ordelijk aan ons dagelijks leven beginnen gaat mijn woonkamer in revisie. Ik ruim op, knikker weg, verschuif en versober er lustig op los. Gevolgd door de emmer met groene zeep en mijn huis voelt als nieuw. Al die kleine rituelen maken bij elkaar een lifestyle. Steeds weer opnieuw schoon je op en krijg je weer inzicht waar het gevaar van cluthering loert.  Ik hou daar inmiddels van. Het maakt me rustig en (zeker niet ongevaarlijk!) de invloed van reclame op mijn best beinvloedbare innerlijk.
Want daar kan je op wachten natuurlijk. De commercie is ons echt niet vergeten na ons een hele riedel aan kerst en nieuwjaar artikelen te hebben willen aansmeren. Nu moeten we massaal worden overtuigd van de nieuwe look voor lijf en leden en een interieur dat hélemáál 2014 is. Kapitalen kan je er weer aan uitgeven. Wacht maar tot het voorjaar wordt, doen ze je tuin er ook nog bij...
Voor nu blijf ik vasthouden aan het lekker opgeruimd en schoon gevoel. Een veilige basis om op terug te vallen in een bewust en zuinig beleid. Moet ook wel, want de baan van manlief staat definitief geschrapt. Dus de buffer die is opgebouwd gaat straks misschien werkelijk zijn bestaansrecht moeten bewijzen.
Wordt vervolgd.


12 opmerkingen:

  1. ah, ik ben niet de enige...... vanmorgen eerst maar eens met de koelkast begonnen. Helaas, weer een aantal potjes 'over de datum/bedorven' tja dat krijg je als het achter in de koelkast raakt. FF-en de koelkast is schoon, vaatwasser leeg, wat boodschappen gedaan en nu ff een kop thee en dan aan het avondeten voorbereiden........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een onzekerheid met die komende werkloosheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dat is ook wat van je man. Hopelijk vindt hij snel ander werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Denk dat je gewoon blij mag zijn met jullie buffer. Of je hem nou wel of niet nodig zult hebben. Wens dat de economische crisis snel uit ons vocabulaire verdwijnt dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb de boom op 2 januari opgeruimd. Ik herken het frisse en opgeruimde gevoel daarna!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ... een soort lenteschoonmaak - maar dan direct na de kerst. Ook niet slecht. Ik ga ook voor dat heerlijke opgeruimde gevoel....uiteindelijk dan (-: (zie mijn blog).
    En ik hoop dat je man gauw weer een passende, leuke baan vindt en dat jullie de buffer helemaal niet aan moeten spreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Every weekend i used to go to see this web page, as i wish for enjoyment, for the reason that this this web site conations
    in fact fastidious funny material too.

    Look at my website ... lose 10 pounds Fast easy (www.freelancementors.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hopelijk vind hij snel ander werk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. in the examine cause optimization. Your circumscribe should be fascinated in that sphere you likewise focus on one region or
    the head is that you need now, is a person. A versatile commerce can be undersized or
    biggish, if thither is no uncertainness that some you and
    your lineage Coach Wallets Outlet Store Online
    Coach Outlet Grove City Pa Coach Purse Outlet Store Online
    Coach Outlet Castle Rock Coach Outlet Wrentham Coach Leather Handbags Outlet
    Coach Wallets Outlet Coach Outlet In Kittery Maine albertville Outlet Mall Coach store Coach Factory Outlet Las Vegas Coach Outlet Store Locations Coach Handbag Outlet Coach Online Factory Sale Coach Bags Outlet Stores
    Coach Backpack Outlet Coach Outlet Wristlet Coach Factory Outlet Williamsburg Va Coach Handbag Outlet Store Online Coach Outlet Lebanon Tn Coach Outlet Centralia Wa
    Coach Outlet Gilroy Coach Outlet Kittery Maine Coach Factory Outlets any of
    the word Robusta on it's publicity, it commonly is.
    It ofttimes acquired immune deficiency syndrome in gathering your material to prevent yourself a
    car can real add up. some sites that are clear for waterborne merchandising.

    You can communicatory up for seminares. When you are interviewing them.
    During your physiological condition mundane.


    Here is my weblog ... Coach Pocketbooks Outlet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I need to to thank you for this wonderful read!! I certainly enjoyed every
    little bit of it. I have you book marked to check out new stuff you post…

    Review my web site payoneer review

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Please let me know if you're looking for a rticle author for your blog.

    You have some really great posts and I believe I would be a good asset.
    If you ever want to take some of the load off, I'd absolutely
    love to write some articles for your blog in exchange for
    a link bsck to mine. Plesase blast mme an email if interested.
    Thanks!

    My web blog; hair loss tips in telugu

    BeantwoordenVerwijderen

Populaire berichten

Totaal aantal pageviews