maandag 2 december 2013

Haal alles eruit wat er in zit!!

Tjah dat is uiteraard stelregel nummero één voor een spaarzaam en zuinig leven.
Maar doe ik dat ook wel? Dat het hier nog wel eens aan schortte realiseerde ik mij weer eens een aantal weken geleden.
Dat kwam omdat ik aan het eind van de maand mijn tegoed van mijn mobieltje checkte. Altijd prettig om even te weten hoeveel ik nog te spenderen heb aan belminuten of MB's voor ik er lustig op los download.
Voor de zoveelste keer kan je er twee conclusies aan vastplakken.
Enerzijds gerustellend. Ik was nog lang niet over de schreef gegaan en hoef dus niks bij te betalen.
Anderzijds verontrustend. Ik gooi geloof ik iedere maand belminuten en MB's in het grote riool van mijn provider terug en betaal daar dus helemaal voor noppes mijn kostbare abonnements-centen voor.
Die minuten worden geloof ik nog een genereuse maand bewaard, maar als je consequent dingen niet opmaakt... Mijn abonnement zomaar downsizen is niet mogelijk. Ik zit trouwens ook al zo'n beetje aan het laagste.
Opmaken dus. Vooral als ik binnenshuis ben zet ik mijn mobiele netwerk uit en flop ik zit hier op mijn wifi. Betaal ik ook voor maar dan weer bij een andere moneyslurper.
Vervolgens heb ik me toch maar eens verdiept in het handiger worden met het 'doen' van allerhande dingen met die mobiel. Inmiddels heb ik een aantal hele leuke sites verzameld.
Die ik graag (met een vergrotende bril op mijn neus) lees. So Chicken is zeker geen onbekende. Law of Atraction (iedere gek zijn gebrek, maar ik zie er wel wat in ergens diep van binnen)  Mijn bankzaken.
Boodschappenlijstjes...ect.ect. en toegang tot mijn cloud waar ál mijn foto's in hangen.
Ieder moment van de dag opbliepbaar op mijn mini-bureautje dat 'mobiel' heet. Het was even pielen maar ik weet nu hoe ik gratis alle leuke muziek mijn smartphone in loos en ook hoe ik met een snoertje die verbindt met de laptop en er een heerlijk cd-tje voor in de otoo bijvoorbeeld mee knutsel. Alles nu wel uitgehaald denk ik.
Nu gebruk ik dus optimaal mijn mobiel en mijn abonnement.
De laatste belminuten maak ik ook consequent op. En dat levert vaak de leukste spontane gesprekjes op.
En zo ben ik enthousiast op het spoor geraakt om overal zoveel mogelijk uit te halen.
Verwarming is niet alleen om het huis te verwarmen. Ook mijn pantoffels, de dekentjes voor 's avonds en het drogen van de was. Géén wasdroger aan. Bakje met geurig watertje erop en mijn huis ruikt de hele dag lekker.
En ja natuurlijk alleen dat ding aan als we thuis zijn. Zoals onze vrije maandag.
Al met al wordt je inventief. De truc van wat lekker geurend waspoeder opzuigen bij het plaatsen van een verse stofzuigerzak is al zo oud als de weg naar Rome. Maar toch. Stozuigen is niet alleen schoonmaken maar je huis ruikt daarna ook fantastisch.
Ik heb er geen zin meer in om volledig ongebruikte mogelijkheden te laten liggen.
Met eten weten we dat natuurlijk al lang. Op kliekjesdag haal je de lekkerste ovenschotel tevoorschijn en als ik dan toch aan beweging moet doen (hartgrondige hekel aan sport) dan loop ik naar de winkel. Dát is dan mijn sport voor die dag...
Op dit moment staat mijn laptop zeker voor 90% minder uit, puur omdat ik zoveel met die mobiel heb leren doen.
Dat voelt lekker. Zo ook met het abonnement dat ik heb bij UPC.
Daar haal ik ook alles uit wat er te bieden is.
Ik ben geen televiesietegenstander. Ik geniet van mooie series en ben dol op films of gekke programma's waarin ze je dingen vertellen waar je nog nooit van gehoord had.
Ik maak veelvuldig gebruik van de dvd-recorder en ga er op maandag even rustig voor zitten met de tv-gids op mijn mobiel om dat ding in te stellen. Zo neem ik een hoeveelheid aan vertier op en schoon meteen even de dvd op zodat het ding niet volraakt.
Optimaal gebruik.
Geen krant, geen gids, wel alle dingen waar we hier in huis van genieten op de buis.
Ik ben nog niet van plan mijn queste te staken. Er zijn vast nog plenty zaken waar ik nog niet alles eruit haal wat er in zit.
Ik kom er aan...héérlijk!

2 opmerkingen:

  1. Een goede manier om in het leven te staan! Ik heb een prepaid mobieltje. Zo betaal ik echt alleen voor wat ik gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien wil je altijd en overal gebruik kunnen maken van het www, maar als je buitens huis toch zonder kan, smijt je mobiel internet dan weg en gebruik alleen je huis wifi..... is gratis (nou ja je hebt het waarschijnlijk toch) en het scheelt heel veel dubbele internet kosten. Ik heb mijn mobiele internet geblokkeerd en kan dus alleen via wifi netwerken op het www

    BeantwoordenVerwijderen

Populaire berichten

Totaal aantal pageviews