donderdag 13 januari 2011

Hier heb ik al jaren plezier van!

Voor mijn verjaardag vraag ik steevast een cadeau-abonnement.
Mijn beide kinderen verzorgen dat. Het is niet zinvol om tegen je eigen broedsel te zeggen dat je niks voor je verjaardag wilt hebben.
Dat is niet leuk. En in mijn geval ook niet waar..ik vind cadeautjes hartstikke leuk.
Wat dan veel beter bij mij werkt is ten eerste laten merken dat ik blij ben met het feit dat ze me wat willen geven voor mijn verjaardag. En ten tweede dat zoiets financieel écht te behappen blijft, want cadeau-abonnementen zijn er in allerlei maten en bedragen. Daar valt dus wel iets te regelen.
Over een poosje hoop ik weer jarig te worden en dus kijk ik nu eens hier en dan eens daar bij de websites van de tijdschriften die de eer te beurt zouden kunnen vallen om mij een cadeau-abonnement van hun fijne blad te mogen leveren.
Bladen als Happinez, Flow, Mind-magazine en de Psychologie (heeft niet veel geholpen) zijn in de afgelopen jaren al eens maandelijks op mijn deurmat gevallen.
Telkens weer gebeurd er dan hetzelfde. (In de psychologie wordt dat vast een keer uitgelegd) 'Ik ben blij!'.
Het voelt keer op keer als een cadeau. Gauw kijk ik wat het blad die keer aan artikelen voor mij in petto heeft. Ik leg 'm neer op mijn koffietafel, zodat ik er al een aantal keren langsheen ben gelopen en heb kunnen denken "daar ga ik straks met een kop thee eens lekker in wegduiken".
Ik heb geen aandelen in een blad als Happinez of Flow, maar ik heb gemerkt dat dit voor mij bladen bleken te zijn die ik ook in de maanden daarna nog wel eens opnieuw doorbladerde.
Of dat ik een half jaar na dato de aangeprezen bestsellers of mooie boeken uit de bibliotheek kon lenen en dat ze gewoon bést wel héél mooi staan als stapeltje op mijn koffietafel. (snobbie hè...duh)
Ook dat ik er nog wel eens eentje weggeef aan een vriendin die geïnteresseerd is in een bepaald onderwerp. Dan doe ik er een wat bloemen uit de tuin of een pakje favoriete thee bij en het is ineens een oprecht gemeend cadeautje voor gewoon zomaar tussendoor. Kost je geen of nauwelijks een cent maar zegt alles. En een echte vriendin denkt heus niet 'ik krijg een blad van vorige máánd...' want die weet allang van mijn bewust leven praktijken en zal er negen van de tien keer net zo besmet mee zijn als ik.
En het gaat nog verder dan dit...ik biecht op dat mijn zus nu ook een cadeau-abonnement heeft en we hebben onze keuzes op elkaar afgestemt..je weet wel..om te ruilen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten

Totaal aantal pageviews