is het je ook opgevallen?
Er wordt reuze de best gedaan...voor óns.
Lief hè?
Want ze willen toch echt niet dat we nog meer centjes uit onze uitgeputte portemonneetjes moeten trekken. Zo zielig als dat gebeurd.
Dus: lichten ze ons voor, maken ze er emo filmpjes bij met mooie muziekjes, of grappige zodat we even lachen...plèh!, of iets met een getekend informatief format, zodat we het begrijpen.
Er wordt goed voor ons gezorgd..en dat is natuurlijk ook de functie van een Zorgverzekeraar.
Maar is al die info wel zo belangeloos?
Zijn het wel zulke filantropische instellingen?
Hieronder een kopie, het betere jatwerk van google:
Het uit laten zenden van een commercial van 30 seconden kost gemiddeld €3.000,- uitgaande van een tijdstip dat weinig kijkers de commercial te zien krijgen. Een spotje laten vertonen op een moment dat er veel kijkers het spotje te zien krijgen kunnen de kosten oplopen tot ongeveer €40.000 tot €50.000,-. Hierbij kunt u denken aan een spotje in de rust van een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal gedurende het Europees- of Wereldkampioenschap. Een commercial uit laten zetten op rtl4 tussen één van de populairste programma’s in de avond kan ook al een kostenplaatje bevatten van ruim €30.000,-.
3 x raden wie uiteindelijk de diaree aan zorgvezekerings commercials die we op dit moment dagelijks krijgen voorgeschoteld betalen...
Toch zal er voordeel te halen zijn met overstappen. Dat is vaak een simpel rekensommetje. Maar waar o waar zitten al die tonnen/miljoenen aan reclamekosten toch verstopt die ze er nu voor over hebben?...
Er wordt reuze de best gedaan...voor óns.
Lief hè?
Want ze willen toch echt niet dat we nog meer centjes uit onze uitgeputte portemonneetjes moeten trekken. Zo zielig als dat gebeurd.
Dus: lichten ze ons voor, maken ze er emo filmpjes bij met mooie muziekjes, of grappige zodat we even lachen...plèh!, of iets met een getekend informatief format, zodat we het begrijpen.
Er wordt goed voor ons gezorgd..en dat is natuurlijk ook de functie van een Zorgverzekeraar.
Maar is al die info wel zo belangeloos?
Zijn het wel zulke filantropische instellingen?
Hieronder een kopie, het betere jatwerk van google:
Het uit laten zenden van een commercial van 30 seconden kost gemiddeld €3.000,- uitgaande van een tijdstip dat weinig kijkers de commercial te zien krijgen. Een spotje laten vertonen op een moment dat er veel kijkers het spotje te zien krijgen kunnen de kosten oplopen tot ongeveer €40.000 tot €50.000,-. Hierbij kunt u denken aan een spotje in de rust van een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal gedurende het Europees- of Wereldkampioenschap. Een commercial uit laten zetten op rtl4 tussen één van de populairste programma’s in de avond kan ook al een kostenplaatje bevatten van ruim €30.000,-.
3 x raden wie uiteindelijk de diaree aan zorgvezekerings commercials die we op dit moment dagelijks krijgen voorgeschoteld betalen...
Toch zal er voordeel te halen zijn met overstappen. Dat is vaak een simpel rekensommetje. Maar waar o waar zitten al die tonnen/miljoenen aan reclamekosten toch verstopt die ze er nu voor over hebben?...
tjah nooit zo bij stil gestaan eigenlijk.
BeantwoordenVerwijderenstom hé?
hahaha, dat is precies de vinger op de zere plek leggen. Goed gedaan !
BeantwoordenVerwijderenAngela
Lekker, zo nuchter hier tegenaan kijken. Helemaal ook mijn ding!
BeantwoordenVerwijderenhet zelfde is het met de kortingen die je als nieuw verzekerde krijgt of dat mooie gratis cadeau, wie denk je betaald daarvoor? juist de consument. het is jezelf voor de gek houden want kortingen en gratis bestaat eigenlijk helemaal niet, uit eindelijk is er altijd wel iemand die daarvoor betaald , meestal jij dus
BeantwoordenVerwijderenGoh, nooit over nagedacht! Maar je hebt gelijk..als dat zo idioot duur is die reclames mogen ze dat wel achterwege laten want de klant betaald uiteraard.
BeantwoordenVerwijderenOeps...laat ik nu bij een reclamebureau werken ;-)
BeantwoordenVerwijderenwelnee joh! Ik vind het altijd knap als er een pakkende reclame wordt bedacht.Ieder zijn vak en jij verdiend er maar mooi je boterham mee, chapeau! Het gaat mij hier puur over de zorgverzekeraars die de mond vol hebben van ieder tientje per maand die de consument zich kan besparen maar ondertussen miljoenen in hun reclamecampagne pompen.
VerwijderenWat te denken denken van de bedenkers van zulke reclames, (no offence tegen de anonieme reageerder hierboven) die moeten ook behoorlijk betaald worden.
BeantwoordenVerwijderengroet
Je slaat de spijker op z'n kop! Het maakt meteen duidelijk hoeveel er blijkbaar aan ons te verdienen valt.
BeantwoordenVerwijderenHet moet zo zijn dat het loont om reclame te maken.
BeantwoordenVerwijderenMisschien omdat bedrijven die reclame maken meer klanten krijgen (a 1 tot 10 euro per polis per maand. Rekent u mee?). Misschien omdat bedrijven die GEEN reclame maken klanten verliezen; dan zullen de reclamekosten in de polis verrekend zitten (wie vraagt bij z'n zorgverzekeraar hoeveel polissen er uit staan? En hoeveel het reclame budget is? Dan kunnen we echt gaan rekenen)
Het cbs meldt voor 2010 717 miljoen winst voor alle zorgverzekeraars samen......
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=70060ned&D1=0-1,10-11&D2=a&D3=a&HDR=T&STB=G1,G2&VW=T Da's meer dan 10 euro pp. En daar kan best een beetje reclamebudget vanaf, toch?
puur bedrijfsmatig gezien heb je een punt, maar tegelijkertijd denk ik: en wij maar collecteren in regen, wind en kou voor meer onderzoek naar bijv. kanker. Wat zouden er mooie dingen kunnen worden gedaan met al dat geld dat uitgegeven wordt aan reclame/klantenwerving. We moeten ons toch wel verzekeren, dat is verplicht.
VerwijderenMaar ook de zorgverzekeraar is gewoon een bedrijf dat winst wil maken, alleen onder het mom dat ze zo 'lief' voor ons zijn dat ze ons hun 'beste' verzekering willen 'bieden' . Ironisch vind ik dat (puur persoonlijk.}
De spijker op zijn kop:-)
BeantwoordenVerwijdereneens! Dat geld komt vast van al die klanten die jarenlang oververzekerd waren. Maar ze hadden het geld beter kunnen stoppen in het onderzoek naar bestrijding van ziekten, daar hebben ze uiteindelijk ook veel baat bij...
BeantwoordenVerwijderenAlles draait om de centen! En ja, aan ons consumenten valt enorm veel te verdienen!
BeantwoordenVerwijderenDaar had ik nooit zo bij stil gestaan. Ze zien die kosten in advertenties natuurlijk toch als een investering, die ze terug moeten verdienen.
BeantwoordenVerwijderenDeze is zo leuk... Vooral de woordspelingen.
BeantwoordenVerwijderenEn het klopt ook nog. Eigenlijk zouden we dus alleen maar dingen moeten kopen / afsluiten waarvan we de naam nog nooit hebben gehoord. Slim bedacht.
Gr en hele fijne feestdagen.
Julia