zaterdag 24 december 2011

Postcodeloterij valt áán, in plaats van valt op....

"De Postcode Loterij heeft weer een manier gevonden om hun leden nog meer uit te melken. De maandelijkse inleg gaat naar maar liefst € 10,75 per lot, en ze hebben een extra trekking geïntroduceerd, waardoor de leden hun deelname moeten uitbreiden met een extra trekking. Het hoeft niet, maar dan lopen ze miljoenen euro’s mis (volgens de loterij).
Postcode Loterij moet een keer tevreden zijn met de inkomsten die ze uit de loterij ontvangen.
De opbrengst gaat inderdaad voor een groot deel naar goede doelen, maar ze moeten stoppen met de agressieve manier om deelnemers nog meer geld uit de portemonnee te kloppen."
Stukje uit NRC, zie mijn lijstje met blogs.

...en ja ik ben ook één van die beïnvloedbare flapdrollen die bang is dat als ik die 2 loten opzeg, dat er in mijn straat  de jackpot valt.
Moet ik straks ook op de sofa bij de psychiater net als al die andere Nederlanders die nét hun lot hadden opgezegd en toen viel-ie!
Helemaal stuk die mensen en sommigen spanden zelfs tevergeefs een rechtzaak aan.
What are you thinkingk? Dat lukte natuurlijk niet.
Maar al ben je gisteren gestopt met je lidmaatschap en valt morgen die miljoenen-pot in je straatje...jammer-de-bammer. Je pist naast de pot en blijft met een levenslang trauma achter.
Het is net een religie. Bangmakerij dat je er niet komt dus MEEDOEN. Anders.....oei oei eeuwig ongeluk is uw deel. Ze hebben dat beproefde recept goed overgenomen, dat moet ik toegeven.
Maar het is wel waar wat NRC schrijft.
Ik had vanmorgen ook een hele officieel uitziende brief in de bus. Van de postcodeloterij.
Zo sober en als échte post uitziende, vensterenveloppie met het logo piepklein in het bovenhoekje, dat ik ook even dacht van 'hè?' We zullen toch niet wat gewonnen hebben? Het zag er bewust niet uit als ordinaire reclame.
Maar dat was het natuurlijk wel.
Heel erg ordinair zelfs. Ze schromen niet.
"U moet er toch niet aan denken mevrouw...."schreven ze mij persoonlijk aan..
Ik zou eens moeten uitrekenen wat ik eigenlijk in al die jaren lidmaatschap al 'vergokt' heb bij deze club.
Ik denk dat ik zou schrikken.
Ik weet wel dat de salarissen van de directie en het commissariaat van deze club geen schijntje is. Balkenende norm.
Dat is vorig jaar zelfs nog in de openbaarheid als schandaal naar buiten gekomen.
Verder natuurlijk spotjes vol stakkers, met van plaatsvervangende schaamte gevulde ogen vol dankbaarheid en daar ga je weer....JIJ helpt toch ook?!
Euh ja.. natuurlijk wil ik wel helpen. Natuurlijk heb ik het idioot goed vergeleken bij de stakker in beeld...
Ik ga toch nog eens nadenken over mijn lidmaatschap. Misschien moet ik wel mijn angst overwinnen dat ik buiten de boot val.
Gewoon mijn gift doen en al is die gift maar 1 euro...als al die andere 17 miljoen Nederlanders dan ook stomweg hun één euro naar dit of dat doel overmaken dan is het voor elkaar.
Doel gehaald, geen dure salarissen betaald en niet meer om miljoenen mislopen gemaald.

19 opmerkingen:

  1. Ik doe ook niet mee aan de postcodeloterij. Kan me niet voorstellen dat ik er psychisch van zou beschadigen als ie valt en ik win niks…

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trap er niet in. Fijne kerstdagen toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook gestopt met die loterij. En ach,als de hele sraat veel wint,krijgen we allemaal nieuwe buren.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze week opgezegd,
    in verband met agressieve en milieu onvriendelijke marketing.
    Als de gehele straat wint,
    dan moet ik maar een grote meid zijn!
    groet Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij zijn al jaren terug gestopt, vind het zo'n zonde van mijn geld elke maand......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe het niet, uit principe. Vind een sporadisch kraslot voor manlief en met schoonmoeder en schoonbroertje gedeelde staatsloten ruim voldoende.
    Opa deed zo'n vijftig jaar maandelijks mee en nooit iets gewonnen.... sneu!
    Maar manlief vind het leuk.
    Ik vind de postcode-loterij echt walgelijk. Valt hier de poet.... dan hebben we gewoon pech! Ik kom er wel overheen zonder shrink hoor ;) Zal me wel gaan verkneukelen aan de geldverspilling van mijn omgeving dan. Misschien krijg ik dan wel nieuwe buren ofzo.... mmmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe niet mee, vind het zonde van het geld. Natuurlijk zal ik balen als hier een straatprijs valt, maar hoe groot is die kans nu? Ik kan/wil niet elke maand 10 euro missen voor zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ..jaren geleden gestopt en nog vaak gekeken in de krant of we wat 'hadden' gewonnen. Ook nog poosje oude postcode meegenomen naar nieuwe adres (konden we lekker anoniem rijk worden, hahaha)Gelukkig toen gestopt want nooit wat gewonnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sinds een kleine 30 jaar doe ik aan geen enkele loterij mee. Op die manier heb ik al heel veel geld "verdiend", of eigenlijk uitgespaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. toch vreemd dat mensen zich gek laten maken door te denken dat ze dan buiten de boot vallen als er in de straat ineens wel een prijs valt, want daardoor zou je dus nooit kunnen stoppen , reken eens uit wat je al die jaren VERLOREN hebt door deelname ,misschien had je door niet mee te doen ,maar het geld te sparen of te inversteren allang een enorme prijs gewonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. P.S. en aan een goed doel schenken kan ook op een andere manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe herkenbaar. Wij mochten 2 maand gratis meespelen in oktober maar dan wel even weer opzeggen he in januari want ja dat kreeg ik er na 10 minuten volhouden dan wel uit bij de verkoopster aan de telefoon. Nu wonen wij boven de lijn Emmen en dus bestaan we officieel voor ze niet, er is in de stad nooit een prijs hoger gevallen dan 50euro of een bak ijs dus ik koop daarom alleen al geen lot extra. Laat ze dus eerst maar zien dat die miljoen(en) kan vallen op een waddeneiland/ Friesland/Groningen en kop van Drenthe...........

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik bebrijp het helemaal. Het is eigenlijk een k@#@%loterlij! Je wordt als het ware gegijzeld. Wij doen alheel lang mee met een lot want stel dat...........! Zag vandaag dat je losse loten kon kopen bij Primera, dat zou een oplossing zijn! Enkel 2 loten kopen bij de echt grote trekkingen maar deze mogelijkheid hebben ze sinds een half jaar ofzo weer geschrapt :(. Misschien moet ik maar gewoon een grote meid worden want ik vind het van mezelf wel reuze slap om me te laten gijzelen door een loterij notabene! Een van mijn goede voornemens is dus het opzeggen van de postcodeloterij. Ik hoop dat ik de moed heb, het moet toch niet gekker worden ;). Wens je moed en wijsheid!! (oja, toen ik begon met de postcodeloterij was ik 12 x 6 gulden kwijt. Nu is het al 14 x 9,75 euro dus ben ik meer dan 4x zoveel kwijt!!!, ik heb in de tusentijd echt niet 4x zoveel geld in mijn loonzakje gekregen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heb een paar maanden geleden de postcode en de vriendenloterij opgezegd, en mag nu van mezelf eens een leuk tijdschrift kopen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het zonde van mijn geld. Ik ken zoveel mensen die mee doen, al jaren, en nog nooit wat hebben gewonnen. Ja een bak ijs of een bos bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Grappig dat je die vergelijking met religie maakt. Een paar jaar geleden maakte ik die vergelijking juist andersom. Ik kreeg een digitale kerstkaart van iemand die me toewenste dat ik een bepaald geloof aan zou nemen, maar als ik dat niet deed, zou ik niet in het hiernamaals uitgenodigd worden. Nog dezelfde dag kreeg ik een brief van de wetikveelwatvoor loterij. Zal wel Staatsloterij zijn geweest. Op hoge toon werd mij te verstaan gegeven gegeven dat als ik nu niet snel mee zou doen, ik wellicht het enige lulletje rozewater van de straat zou zijn dat geen hoofdprijs zou winnen. Ik heb toen echt de slappe lach gekregen over zoveel b...nbedrog. Wat zijn mensen toch makkelijk te manipuleren. Groet, Hsm die ook komend jaar lekker met de pootjes op de grond hoopt te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mammaaaaaaaaaaa van de Casa ik vind je blog leuk. wat heet ik vind je blog geweldig. Ik ga heel veel van je leren. dat wordt lezen, lezen lezen. Thanks!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat spelen ze dat dan slim hè, die mensen van de poscodeloterij! Inspelen op de angst van mensen dat ze buiten de boot zullen vallen. Wat een manier om rijk te worden...

    BeantwoordenVerwijderen

Populaire berichten

Totaal aantal pageviews